bruce goldsmith design

WASP EN/LTF-B

DLA KOGO?

Wasp jest przeznaczony dla pilotów, którzy chcą nadal się rozwijać po ukończonym szkoleniu, a także dla pilotów rekreacyjnych, którzy szukają bezpiecznego i solidnego skrzydła, skonstruowanego w oparciu o najnowsze osiągnięcia techniczne i technologiczne.

KOLORYSTYKA

Galeria

Charakterystyka

W Wasp zastosowano wiele rozwiązań konstrukcyjnych, które przekładają się na lepszą wydajnośc i stabilność. Wasp charakteryzuje się łatwym i bezpośrednim prowadzeniem za ręką, jednocześnie zapewniając osiągi, które pozwolą na dalekie loty. Umiejscowiony w bezpiecznym zakresie poziomu EN-B, jest solidną paralotnią, pod którą możesz czuć się zrelaksowany nawet w trudnych warunkach.

Od chwili, w którym skrzydło unosi się nad głową, budzi zaufanie, a już w powietrzu pilot może się wygodnie rozsiąść i doznać frajdy, jaką daje ta paralotnia.

Wasp jest skrzydłem klasy pośredniej, zaprojektowanym przez Bruce'a Goldsmith'a, w oparciu o najnowszą, innowacyjną technologię krawędzi natarcia, w tym samym czasie, zwiększającą stabilność i osiągi.

UWAGI BRUCE'A

Paralotnia Wasp jest doskonałym połączeniem eleganckiego projektu oraz najnowszej dostępnej technologii. Struktura skrzydła jest równie czysta, jak i prosta. Wydajny układ olinowania daje w skrzydle rozmiaru M łączną długość 238 metrów lin.

Plastikowe wzmocnienia krawędzi natarcia zmniejszają całkowitą masę paralotni, a eliptyczne wloty powietrza dają czyste natarcie, które z kolei przekłada się na progresywne i płynne wychodzenie z podwinięć.

Projekty Bruce'a Goldsmitha w branży od zawsze słynęły z najlepszego handlingu i Wasp nie jest tu wyjątkiem. Wasp jest żywo reagującym, a jednocześnie budzącym zaufanie skrzydłem, w dającym pilotowi poczucie, że paralotnia jest przedłużeniem własnego ciała.

Dane Techniczne

WASP

S

M

L

 
Skala 0,96 1 1,04
Powierzchnia w rzucie 21,59 23,43 25,34
Powierzchnia w rozłożeniu 25,16 27,30 29,53
Waga (bez worka) 4,3 4,7 5,1 kg
Całkowita długość lin 302 328 355 m
Wysokość podwieszenia 6,72 7,00 7,28 m
Liczba lin głównych 3/4/3 A/B/C
Komory 44
Wydłużenie w rozłożeniu 4,87
Wydłużenie w rzucie 3,57
Cięciwa 2,81 2,93 3,05 m
Rozpiętość w rozłożeniu 11,92 12,42 12,92 m
Rozpiętość w rzucie 8,73 9,09 9,45 m
Masa startowa 65-85 80-105 100-120 kg
Prędkość trymowa 38 km/h
Prędkość maksymalna 50 km/h
Minimalne opadanie 1,0 m/s
Doskonałość 8,5
Certyfikat EN/LTF-B

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

balanced pitch reactionsProfil skrzydła został starannie dobrany, aby zapewnić tylko prawidłowe reakcje paralotni, tak by od początku wzbudzała ona pewność. Jeśli w wyniku turbulencji skrzydło odchyli się do tyłu, to łagodnie powróci na właściwą pozycję - nad głowę pilota. Analogicznie będzie w sytuacji, gdy skrzydło wystrzeli przed pilota. Podjęliśmy wiele trudu, aby uzyskać tą właściwą równowagę.
plastic noseWzmocniona plastikowymi, elastycznymi rdzeniami krawędź natarcia w porównaniu do tradycyjnego mylarowego wzmocnienia, przyczynia się do zmniejszenia masy i wydłużenia żywotności paralotni. Każdy 2mm plastikowy rdzeń ma swoją własną kieszeń, tuż za szwem na górnej powierzchni, dając bardziej solidną konstrukcję, niż w przypadku wstawienia plastikowego rdzenia bezpośrednio do zewnętrznego szwu (przejście żebro-poszycie).
elliptical cell openingsEliptyczne wloty powietrza dają lepsze rozłożenie napięcia dolnej powierzchni, co z kolei przyczynia się do płynnego napełniania się czaszy, a także progresywne ponowne napełnienie się czaszy po podwinięciu.

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

 

Górna powierzchnia: Porcher Evolution 45 9092-E85A 45g/m2
Porcher 9017-E38A soft 40g/m2
Dolna powierzchnia: Dominico N20 DMF 34g/m2
Struktura wewnętrzna: Dominico D30 DFM i Dominico N20
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie 2,5mm i 2,0 mm
Taśmy nośne: 20 mm czarna plecionka nylonowa
Bloczki: Sprenger HS
Galeria górna: Liros DSL 70
Galeria środkowa: Liros TSL 140
Liny nośne: Liros TSL 220 + 280
Sterówki: Liros DSL 70 + DSL 350