bruce goldsmith design

EPIC EN/LTF-B

ŻYJ PRZYGODĄ

DLA KOGO?

Dawno, dawno temu, w odległej krainie, za siedmioma morzami (w 1989 roku na wyspie Isle of Wight, Wielka Brytania), młody Bruce Goldsmith pracowal dzień i noc, by wdrożyć wszystkie swoje pomysły w skrzydło Black Magic. To skrzydło miało spełnić jego marzenia i na trwale wpisać go w historię paralotniarstwa. Teraz koledzy piloci mogą pójść tymi śladami i rozpocząć własną Epicką podróż. Jeśli płonie w tobie pasja do latania, Epic pozwoli ci ją uwolnić. Epic jest idealny dla pilotów, którzy po raz pierwszy opuszczają swój stacjonarny komin i chcą latać dalej. Dla nieco bardziej doświadczonych pilotów, będzie to wszechstronne skrzydło, które dostarczy dużo frajdy.

Galeria

Charakterystyka

Zaprojektowane, by zaspokoić nieposkromioną chęć do latania, Epic jest intuicyjnym, bezpiecznym i atrakcyjną graficznie paralotnią. Bruce włożył w ten projekt wiele zaawansowanych technologicznie rozwiązań, dzięki czemu możesz się cieszyć epicką podróżą w swoim własnym tempie. Zaprojektowany by dać spokojną głowę, niezależnie co ciebie spotka podczas lotu, czy podczas zmagań z bardzo mocnym noszeniem, czy też podczas przemykania się przez dolinową bryzę. Rekini profil, mini-żeberka, lekki i wydajny system speed'a, eliptyczne stabile, ostre, lecz bezpieczny zakres pracy sterówki - współdziajają razem dla optymalnego bezpieczeństwa, handlingu i wydajności. Epic da ci pewność, aby twoja podróż nad najwyższymi górami, poprzez najgłębsze doliny przebiegła w tą i spowrotem.

UWAGI BRUCE'A

Wiem, jak uprzywilejowany jestem odkryciem tego niezwykłego sportu. Podczas swojej własnej "podróży" doskonale pojąłem czego potrzebują piloci przygotowujący się do rozpoczęcia własnej ścieżki. Spisałem listę wymogów i zaprojektowałem Epic'a mając to na uwadze. Wydłużenie 5.0 daje odpowiedni balans pomiędzy bezpieczeństwem, a osiągami. Z tylko 42 zoptymalizowanymi komorami, Epic jest prostym, solidnym i bardzo uporządkowanym skrzydłem. Dałem Epic'owi łatwo wznoszący się profil i ugięcie dla wysokiego stopnia pasywnego bezpieczeństwa, które pozwalają pilotowi skoncentrować się na lataniu. Chciałbym mieć Epic'a, gdy rozpoczynała się moja historia!

Dane Techniczne

EPIC

XS

S

M

ML

L

 
Skala 0,96 1 1.04 1,08 1,12  
Powierzchnia w rzucie 17,86 19,56 21,24 22,81 24,54
Powierzchnia w rozłożeniu 21,00 23,00 24,97 26,83 28,85
Waga (bez worka) 4,2 4,6 4,9 5,1 5,4 kg
Całkowita długość lin 210 230 250 268 289 m
Wysokość podwieszenia 6,7 6,979 7,3 7,5 7,8 m
Liczba lin głównych 3/3/4 A/B/C
Komory 42/80  
Wydłużenie w rozłożeniu 5,01  
Wydłużenie w rzucie 3,602  
Cięciwa 2,58 2,70 2,81 2,91 3,02 m
Rozpiętość w rozłożeniu 10,26 10,73 11,18 11,58 12,02 m
Rozpiętość w rzucie 8,02 8,39 8,75 9,07 9,40 m
Masa startowa 50-65 60-80 75-95 90-110 105-125 kg
Prędkość trymowa 38 km/h
Prędkość maksymalna 50 km/h
Minimalne opadanie 1,0 m/s
Doskonałość 9  
Certyfikat EN/LTF-B  

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

Snap Lock to nowy system kompaktowych i lekkich zapięć, pozwalający bez problemu połączyć sterówki z taśmami nośnymi. Małe magnesy i wewnętrzny system blokujący, który blokuje ją w każdym kiedunku, za wyjątkiem dołu - w kieunku pilota. Ta wyjątkowa cecha konstrukcyjna oznacza, że sterówki nie będą wypadały podczasa ćwiczeń ze skrzydłem, jego przenoszeniu lub pakowaniu. System Snap Lock rozwiązuje wiele problemów, związanych z zatrzaskami czy magnesami, z którymki do tej pory zmagali się piloci
Agresywny rekini profil, który optymalizuje ciśnienie wewnętrzne w pełnym zakresie prędkości.
Bardzo uporządkowana i dokładna dolna powierzchnia czaszy.
Proste i wydajne
Łatwe wytracanie wysokości, kiedy tylko tego potrzebujesz.
Skomplikowane rzeczy, które znajdują się wewnątrz skrzydła.
Zlokalizowane na krawędzi spływu, tworzą cienszy spływ, z mniejszym wybrzuszeniem materiału, co wpływa na czułość sterowania.

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

 

Górna powierzchnia: Dominico N30
Dolna powierzchnia: Dominico N20
Struktura wewnętrzna: Porcher Skytex 40 hard
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie 2,3mm i 2,7 mm
Taśmy nośne: 13 mm czarna plecionka kewlarowo-nylonowa
Galeria górna: Liros DSL 70/110
Galeria środkowa: Liros DSL 110
Liny nośne: Liros TSL 190/280
Sterówki: Liros DSL 70