bruce goldsmith design

ECHO EN/LTF-B

Dostęp do wszystkich obszarów

DLA KOGO?

ECHO jest wszechstronnym skrzydłem, stworzonym dla pilotów zaraz po szkoleniu, zapalonych pilotów Hike&Fly, pilotów przelotowych, podróżników, pilotów uwielbiających loty żaglowe, biwakowe itp. Z solidnym połaczeniem wydajności i bezstresowego bezpieczeństwa, pilot, który lubi każdy rodzaj paralotniarstwa może odnaleźć to wszystko w tym jednym lekkim skrzydle. Lżejsza konstrukcja, szerokie horyzonty i wywierająca wrażenie kolorystyka - ECHO zadowoli każdego pilota nad którym będzie się unosić!

Galeria

Charakterystyka

"Oddźwięk" EPIC'a, z odchudzonymi linami i lżejszą mieszanką materiałów, ECHO jest lżejsze o 500-700g , zapewniając w tym samym czasie większą wydajność i wszechstronność bez żadnego kompromisu pod kątem bezpieczeństwa. Podobnie jak w przypadku pozostałych konstrukcji BGD, ECHO czerpie z charakterystycznego dla konstrukcji Bruce'a, wyrazistego i łatwego prowadzenia, trójwymiarowego kształtowania paneli (CCB), które przekłada się na czysty, bardzo wydajny profili, a lżejsza konstrucja oznacza mniejszą bezwładność oraz większość stabilność wzdłużną i poprzeczną. Zastosowany rekini profil krawędzi natarcia skutkuje zwiększeniem stabilności grawędzi natarcia w pełnym zakresie prędkości, a jedwabiście-gładkie, łożyskowane bloczki Ronstan przekłada się na gładką pracę belki speed'a podczas tych długich lotów. W aktywnym powietrzu ECHO oferuje wyraźne sprzężenie zwrotne, dając jednocześnie odprężające uczucie i epickie osiągi w swojej klasie!

UWAGI BRUCE'A

Wiedza to potęga. Uważam, że by dobrze latać, ważne jest by pilot czuł, że ma kontrolę. Posiadanie zrozumienia tego co dzieje się w otaczającym Ciebie powietrzu jest tak samo ważne, jak własne pasywne bezpieczeństwo paralotni. Projektuję wszystkie moje skrzydła tak by dawały odpowiedni, spokojny poziom sprzężenia zwrotnego, tak by umożliwić pilotom dobre rozeznanie w warunkach. Nazywam to progresywną stabilnością, a moje skrzydła stopniowo reagują na różne poziomy turbulencji, zapewniając istotnch informacji zwrotnych, dzięki czemu pilot może utrzymać się w swojej strefie komfortu lotu. Chronienie pilota od turbulencji może sprawić, że początkowo będą czuli się bezpiecznie, lecz mogą oni być w błogiej nieświadomości podejmowanego ryzyka, gdy powietrze stanie się bardziej turbulentne. Lataj bezpiecznie, lataj pewnie, lataj z progresywnym bezpieczeństwem i wiedz co się dzieje z powietrzem wokół Ciebie.

Więcej o PROGRESYWNEJ STABILNOŚCI można przeczytać w magazynie Cross Country nr 176 w artykule "Icaristics - Shifting our Thinking on Safety" <klinkij w link>

Dane Techniczne

ECHO

XS

S

M

ML

L

 
Skala 0,96 1 1.04 1,08 1,12  
Powierzchnia w rzucie 17,86 19,56 21,24 22,81 24,54
Powierzchnia w rozłożeniu 21,00 23,00 24,97 26,83 28,85
Waga (bez worka) 3,7 3,9 4,2 4,4 4,7 kg
Całkowita długość lin 210 230 250 268 289 m
Wysokość podwieszenia 6,7 6,979 7,3 7,5 7,8 m
Liczba lin głównych 3/3/4 A/B/C
Komory 42/80  
Wydłużenie w rozłożeniu 5,01  
Wydłużenie w rzucie 3,602  
Cięciwa 2,58 2,70 2,81 2,91 3,02 m
Rozpiętość w rozłożeniu 10,26 10,73 11,18 11,58 12,02 m
Rozpiętość w rzucie 8,02 8,39 8,75 9,07 9,40 m
Masa startowa 50-65 60-80 75-95 90-110 105-125 kg
Prędkość trymowa 38 km/h
Prędkość maksymalna 50 km/h
Minimalne opadanie 1,0 m/s
Doskonałość 9  
Certyfikat EN/LTF-B  

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

Snap Lock to nowy system kompaktowych i lekkich zapięć, pozwalający bez problemu połączyć sterówki z taśmami nośnymi. Małe magnesy i wewnętrzny system blokujący, który blokuje ją w każdym kiedunku, za wyjątkiem dołu - w kieunku pilota. Ta wyjątkowa cecha konstrukcyjna oznacza, że sterówki nie będą wypadały podczasa ćwiczeń ze skrzydłem, jego przenoszeniu lub pakowaniu. System Snap Lock rozwiązuje wiele problemów, związanych z zatrzaskami czy magnesami, z którymki do tej pory zmagali się piloci
Agresywny rekini profil, który optymalizuje ciśnienie wewnętrzne w pełnym zakresie prędkości.
Bardzo uporządkowana i dokładna dolna powierzchnia czaszy.
Proste i wydajne
Bardzo czysta i dokładana dolna powierzchnia skrzydła.
Łatwe wytracanie wysokości, kiedy tylko tego potrzebujesz.
Skomplikowane rzeczy, które znajdują się wewnątrz skrzydła.
Zlokalizowane na krawędzi spływu, tworzą cienszy spływ, z mniejszym wybrzuszeniem materiału, co wpływa na czułość sterowania.

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

 

Górna powierzchnia: Dominico D20
Dolna powierzchnia: Porcher 27g
Struktura wewnętrzna: Porcher 32/27g hard finish
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie PA 2,4mm
Taśmy nośne: 12 mm czarna plecionka kewlarowo-nylonowa
Bloczki: Ronstan P18
Galeria górna: Liros DC
Galeria środkowa: Edelrid 8000U
Liny nośne: PPSL200
Sterówki: Liros