DIVA CCC
OD MISTRZÓW, DLA MISTRZÓW
DLA KOGO?
Zaprojektowana przez Mistrza Świata, dla następnego Mistrza Świata, DIVA jest przeznaczona dla pilotów, którzy chcą odczuć charakterystycznych dla skrzydeł trzyrzędowych, ze wszelkimi korzyściami wynikającymi z konstrukcji dwurzędowej. To skrzydło ma bardzo wyśrubowane osiągi i jest przeznaczone wyłącznie wysoko wykwalifikowanych na poziomie zawodniczym pilotów.
Dążysz do chwały i zwycięstw w najbardziej prestiżowych zawodach przelotowych? Diva zaprowadzi Ciebie do celu.
Galeria
Charakterystyka
Z 25-letnim doświadczeniem w zawodach, Bruce dobrze rozumie wymogi stawiane dobrym skrzydłom zawodniczym. DIVA jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym skrzydłem, jakie do tej pory stworzył. Certyfikowana w klasie CCC, wykonana jest z wykorzystaniem mieszanki standardowych (D30) i lekkich (Porcher 27g) tkanin. Skrzydło korzysta z nowego, minmalizującego opór układu olinowania, CCB, rekiniego noska oraz profilu charakteryzującego się progresywną stabilnością i optymalizacją prędkości. Wszystko to sprawia, że DIVA jest bardzo konkurencyjna, a jednocześnie łatwa w obsłudze zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, z najwyższym poziomem bezpieczeństwa w swojej klasie.
UWAGI BRUCE'A
Ponieważ mój syn Tyr, bierze udział w Mistrzostwach Świata, zaprojektowałem DIVĘ by była szybka, jednak z doskonałą równowagą surowych osiągów i progresywnego bezpieczeństwa. DIVA została zaprojektowana tak, by ostrzegać doświadczonych pilotów o lekkich-do-umiarkowanych turbulencjach, niż by ulegać całkowitem zaklapieniu. W moim artykule w magazynie Cross Country "Shifting Our Thinking on Safty" (Zmiana naszego myślenia o bezpieczeństwie), wyjaśniam, jak super slabilne skrzydło, które rzadko ulega podwinięciom, może prowadzić do większej ilości wypadków. Wynika to z tego, że skrzydło, które rzadko się podwija, jak już ulega podwinięciu, to pilot nie jest przygotowany na to i ma małe doświadczenie, jak sobie radzić z tą sytuacjią. Każde skrzydło, jeśli turbulencja będzie wystarczająco mocna. Więc jeśli skrzydlo ma ulegać podwinięciom, to lepiej by dochodziło do mniejszych podwinięć w średniej turbulencji, niż wielkim podwinięciom, w mocnych turbulencjach. Charakter podwinięć, jak i ilość turburbulencji, którym skrzydło może się oprzeć, nim się podwinie, sprawia, że łatwiej i bezpieczniej można sobie z nimi poradzić.
Dane Techniczne
DIVA |
XS |
S |
M |
L |
|
Skala | 1 | 1,04 | 1.08 | 1,12 | |
Powierzchnia w rzucie | 17,43 | 19,20 | 20,77 | 22,39 | m² |
Powierzchnia w rozłożeniu | 21,00 | 23,00 | 24,88 | 26,83 | m² |
Waga | 5,0 | 4,6 | 5,0 | 5,4 | kg |
Całkowita długość lin | 205 | 212 | 222 | 231 | m |
Wysokość podwieszenia | 7,10 | 7,40 | 7,6356 | 7,90 | m |
Liczba lin głównych | 3/3 | A/B | |||
Cele | 74 | ||||
Wydłużenie w rozłożeniu | 7,5 | ||||
Wydłużenie w rzucie | 5,39 | ||||
Cięciwa | 2,03 | 2,11 | 2,28 | 2,55 | m |
Rozpiętość w rozłożeniu | 12,56 | 13,06 | 14,11 | 15,80 | m |
Rozpiętość w rzucie | 9,70 | 10,08 | 10,89 | 12,20 | m |
Masa startowa | 70-90 | 80-100 | 90-112 | 100-125 | kg |
Prędkość trymowa | 40 | km/h | |||
Prędkość maksymalna | 75 | 74 | km/h | ||
Minimalne opadanie | 1,0 |
m/s | |||
Doskonałość | 12 | ||||
Certyfikat | CCC |
Cechy konstrukcyjne

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.
System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.
CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.
Materiały
BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.
Górna powierzchnia: | Dominico N30 |
Dolna powierzchnia: | Porcher 27g/m² |
Struktura wewnętrzna: | Porcher Skytex 38g hard |
Wzmocnienie natarcia: | Plastikowe rdzenie 2,3mm i 2,7mm |
Taśmy nośne: | 13 mm czarna plecionka kewlarowo-nylonowa |
Bloczki: | P-18 Harken |
Galeria górna: | Edelrid Magix 8000U070, 050 |
Galeria środkowa: | Edelrid Magix pro 8000U070, 050, 070, 090 |
Liny nośne: | Liros DC161, Edelrid Magix pro 8000U230, 360 |
Sterówki: | Liros DC60 |
Zestaw zawiera:
- Paralotnia,
- Plecak,
- Pokrowiec Concertina Bag BGD
- Koszulka BGD,
- Pamięć USB z instrukcjami obsługi,
- Naklejki BGD.