bruce goldsmith design

DIVA CCC

OD MISTRZÓW, DLA MISTRZÓW

DLA KOGO?

Zaprojektowana przez Mistrza Świata, dla następnego Mistrza Świata, DIVA jest przeznaczona dla pilotów, którzy chcą odczuć charakterystycznych dla skrzydeł trzyrzędowych, ze wszelkimi korzyściami wynikającymi z konstrukcji dwurzędowej. To skrzydło ma bardzo wyśrubowane osiągi i jest przeznaczone wyłącznie wysoko wykwalifikowanych na poziomie zawodniczym pilotów.

Dążysz do chwały i zwycięstw w najbardziej prestiżowych zawodach przelotowych? Diva zaprowadzi Ciebie do celu.

Galeria

Charakterystyka

Z 25-letnim doświadczeniem w zawodach, Bruce dobrze rozumie wymogi stawiane dobrym skrzydłom zawodniczym. DIVA jest najszybszym i najbardziej zaawansowanym skrzydłem, jakie do tej pory stworzył. Certyfikowana w klasie CCC, wykonana jest z wykorzystaniem mieszanki standardowych (D30) i lekkich (Porcher 27g) tkanin. Skrzydło korzysta z nowego, minmalizującego opór układu olinowania, CCB, rekiniego noska oraz profilu charakteryzującego się progresywną stabilnością i optymalizacją prędkości. Wszystko to sprawia, że DIVA jest bardzo konkurencyjna, a jednocześnie łatwa w obsłudze zarówno w powietrzu, jak i na ziemi, z najwyższym poziomem bezpieczeństwa w swojej klasie.

UWAGI BRUCE'A

Ponieważ mój syn Tyr, bierze udział w Mistrzostwach Świata, zaprojektowałem DIVĘ by była szybka, jednak z doskonałą równowagą surowych osiągów i progresywnego bezpieczeństwa. DIVA została zaprojektowana tak, by ostrzegać doświadczonych pilotów o lekkich-do-umiarkowanych turbulencjach, niż by ulegać całkowitem zaklapieniu. W moim artykule w magazynie Cross Country "Shifting Our Thinking on Safty" (Zmiana naszego myślenia o bezpieczeństwie), wyjaśniam, jak super slabilne skrzydło, które rzadko ulega podwinięciom, może prowadzić do większej ilości wypadków. Wynika to z tego, że skrzydło, które rzadko się podwija, jak już ulega podwinięciu, to pilot nie jest przygotowany na to i ma małe doświadczenie, jak sobie radzić z tą sytuacjią. Każde skrzydło, jeśli turbulencja będzie wystarczająco mocna. Więc jeśli skrzydlo ma ulegać podwinięciom, to lepiej by dochodziło do mniejszych podwinięć w średniej turbulencji, niż wielkim podwinięciom, w mocnych turbulencjach. Charakter podwinięć, jak i ilość turburbulencji, którym skrzydło może się oprzeć, nim się podwinie, sprawia, że łatwiej i bezpieczniej można sobie z nimi poradzić.

Dane Techniczne

DIVA

XS

S

M

L

 
Skala 1 1,04 1.08 1,12
Powierzchnia w rzucie 17,43 19,20 20,77 22,39
Powierzchnia w rozłożeniu 21,00 23,00 24,88 26,83
Waga 5,0 4,6 5,0 5,4 kg
Całkowita długość lin 205 212 222 231 m
Wysokość podwieszenia 7,10 7,40 7,6356 7,90 m
Liczba lin głównych 3/3 A/B
Cele 74
Wydłużenie w rozłożeniu 7,5
Wydłużenie w rzucie 5,39
Cięciwa 2,03 2,11 2,28 2,55 m
Rozpiętość w rozłożeniu 12,56 13,06 14,11 15,80 m
Rozpiętość w rzucie 9,70 10,08 10,89 12,20 m
Masa startowa 70-90 80-100 90-112 100-125 kg
Prędkość trymowa 40 km/h
Prędkość maksymalna 75 74 km/h
Minimalne opadanie 1,0
m/s
Doskonałość 12
Certyfikat CCC

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

Agresywny rekini profil, który optymalizuje ciśnienie wewnętrzne w pełnym zakresie prędkości.
Znajdujące się wzdłuż krawędzi natarcia wzmacniane mini-żeberka zaprojektowano w celu bardziej sztywnej krawędzi natarcia podczas lotu na belce. 
Przez lata udoskonaliliśmy nasz system optymalizacji układu olinowania. Używamy wielu równań, oprogramowania i tradycyjnego, zwykłego doświadczenia by stworzyć nasz układ olinowania. Wynik jest prosty, mniej lin, składających się na mocniejsze i szybsze paralotnie. DIVA ma bardzo niskie wykorzystanie lin, o łącznej długości 222 metry dla rozmiaru M.
Cord Cut Billow i nowe żeberka na krawędzi natarcia pozwalają nam na zredukowanie ilości pełnych komór, jednoczesnie zyskując charakterystyki paralotni z większą ilością komór.
DIVA została skonstruowana z wykorzystaniem mieszanki lekkich, lecz wytrzymałych, sprawdzonych materiałów i waży tylko 4.9 kg (rozmiar XS).
Snap Lock to nowy system kompaktowych i lekkich zapięć, pozwalający bez problemu połączyć sterówki z taśmami nośnymi. Małe magnesy i wewnętrzny system blokujący, który blokuje ją w każdym kiedunku, za wyjątkiem dołu - w kieunku pilota. Ta wyjątkowa cecha konstrukcyjna oznacza, że sterówki nie będą wypadały podczasa ćwiczeń ze skrzydłem, jego przenoszeniu lub pakowaniu. System Snap Lock rozwiązuje wiele problemów, związanych z zatrzaskami czy magnesami, z którymki do tej pory zmagali się piloci

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

 

Górna powierzchnia: Dominico N30
Dolna powierzchnia: Porcher 27g/m²
Struktura wewnętrzna: Porcher Skytex 38g hard
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie 2,3mm i 2,7mm
Taśmy nośne: 13 mm czarna plecionka kewlarowo-nylonowa
Bloczki: P-18 Harken
Galeria górna: Edelrid Magix 8000U070, 050
Galeria środkowa: Edelrid Magix pro 8000U070, 050, 070, 090
Liny nośne: Liros DC161, Edelrid Magix pro 8000U230, 360
Sterówki: Liros DC60