bruce goldsmith design

CURE EN/LTF-C

POKONAJ CHOROBĘ

DLA KOGO?

Czy trudno jest Tobie utrzymać się w górze? Z powodu latania zalewają Ciebie zimne poty, odczuwasz niepokój na startowisku, zdarzają się Tobie wtopy? Czujesz, że nie osiągasz swojego celu? Istnieją możliwości by sobie z tym poradzić. Jeżeli ty, lub ktoś kogo znasz boryka się niektórymi lub wszystkimi z tych symptomów, może jest to czas by spytać się swojego „dilera” o EN-C CURE*. „Choroba latania” dotknęła tysiące pilotów na całym świecie i staje się główną przyczyną olbrzymich trójkątów FAI. Na szczęście doktor Bruce Goldsmith miał wiele przełomowych pomysłów w opracowywaniu EN-C CURE. Badania kliniczne** dowiodły, że CURE jest wysoce efektywny we wznoszeniu, szybowaniu, prędkości, bezpieczeństwie oraz obsłudze. Ten środek zaradczy został opracowany dla pacjentów, którzy poczynili postęp ponad etapy EN-A i EN-B i wymagają kuracji z wyższą skutecznością.

* CURE – z angielskiego – LEKARSTWO
** nie testowano na zwierzętach

Galeria

Charakterystyka

Od dołu do góry (dosłownie) EN-C CURE jest „turbodoładowaną” paralotnią łączącą doskonały stosunek efektywności wznoszenia i użytecznych osiągów, gwarantuje wyleczalność nawet najgorszych przypadków "choroby latania". Badania sugerują, że EN-C CURE mutuje i staje się przedłużeniem umysłu i ciała pacjenta, ponieważ bezzwłocznie współdziałają na rzecz realizacji swoich celów. Dla uzyskania maksymalnej jakości doświadczenia dodano handling Bruce'a Goldsmith'a.

SKŁADNIKI: Cord Cut Billow™, 54 mini-żebra na krawędzi natarcia, mocny rekini profil (Shark Nose), 60 udoskonalonych komór, wydłużenie 6,75 w rozłożeniu, zoptymalizowane mikro-linki, 4,3-5,4kg wagi, dopracowany i charakterystyczny handling Bruce'a Goldsmith'a, energiczna, żywa kolorystyka.

UWAGI BRUCE'A

Jest trzecia nad ranem i nie mogę zasnąć. Mój umysł gna, bez przerwy. Moja żona Arna zawsze powtarza mi, że moje najlepsze pomysły przychodzą w nocy, ale jutro mam do przetestowania spirale z dużymi przeciążeniami. Jak wstrząs – to się zdarza. Wzmocniona miniżeberkami krawędź natarcia, połączona z Cord Cut Billow, pozwoli na agresywny rekini profil (shark nose), minimalną ilość komór i genialną stabilną prędkość. Zasypiam w calkowtej błogości. Następnego ranka mieszanka taśmy rip-stop, plastiku oraz tkaniny tworzą pofalowany lepki bałagan na całej krawędzi natarcia prototypu. Pomimo problemów jakościowych z chałupniczo wykonanej pracy – idea się sprawdziła! Kilka prototypów później narodził się CURE.

Mini-żeberka działają lepiej niż się spodziewałem. To paralotnia z moich snów (jak w końcu udaje mi się spać). Wysoka wydajność, lekka konstrukcja, wyjątkowy handling oraz nienaganne bezpieczeństwo, wszystko razem opakowane w estetyczne kolorowe opakowanie. EN-C CURE naprawdę leczy moje pragnienia.

Dane Techniczne

CURE

S

M

ML

L

 
Skala 0,96 1 1.04 1,08
Powierzchnia w rzucie 17,69 19,20 20,77 22,39
Powierzchnia w rozłożeniu 21,20 23,00 24,88 26,83
Waga (bez worka) 4,2 4,6 5,0 5,4 kg
Całkowita długość lin 225 244 264 285 m
Wysokość podwieszenia 7,10 7,625 7,90 8,20 m
Liczba lin głównych 3/3/4 A/B/C
Cele 108/60/118
Wydłużenie w rozłożeniu 6,75
Wydłużenie w rzucie 4,87
Cięciwa 2,18 2,27 2,36 2,45 m
Rozpiętość w rozłożeniu 11,96 12,46 12,96 13,46 m
Rozpiętość w rzucie 9,27 9,66 10,05 10,43 m
Masa startowa 60-80 75-95 90-110 105-125 kg
Prędkość trymowa 40 km/h
Prędkość maksymalna 57 km/h
Minimalne opadanie 1,0
m/s
Doskonałość 11
Certyfikat EN/LTF-C

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

Agresywny rekini profil, który optymalizuje ciśnienie wewnętrzne w pełnym zakresie prędkości.
Znajdujące się wzdłuż krawędzi natarcia wzmacniane mini-żeberka zaprojektowano w celu bardziej sztywnej krawędzi natarcia podczas lotu na belce. 
Snap Lock to nowy system kompaktowych i lekkich zapięć, pozwalający bez problemu połączyć sterówki z taśmami nośnymi. Małe magnesy i wewnętrzny system blokujący, który blokuje ją w każdym kiedunku, za wyjątkiem dołu - w kieunku pilota. Ta wyjątkowa cecha konstrukcyjna oznacza, że sterówki nie będą wypadały podczasa ćwiczeń ze skrzydłem, jego przenoszeniu lub pakowaniu. System Snap Lock rozwiązuje wiele problemów, związanych z zatrzaskami czy magnesami, z którymki do tej pory zmagali się piloci

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

 

Górna powierzchnia: Dominico N30
Dolna powierzchnia: Porcher 7000 Universal 27g/m²
Struktura wewnętrzna: Porcher Skytex
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie 2,4mm
Taśmy nośne: 13 mm czarna plecionka kewlarowo-nylonowa
Bloczki: Ronstan
Galeria górna: Edelrid 8000U
Galeria środkowa: Edelrid 8000U
Liny nośne: Edelrid 8000U
Sterówki: Liros DC