bruce goldsmith design

DUAL Lite TANDEM PPG 

DLA KOGO?

Kiedy nie włóczysz się po świecie, czy nie marzysz ciągle o kolejnej wielkiej paramotorowej przygodzie? Czy już pokonałeś większość swoich mentalnych i fizycznych ograniczeń? Czy najbardziej komfortowo czujesz się podczas lotu wśród szczytów i głębokich dolin? Jeśli chcesz podzielić się tą pasją do przygody, Tandem PPG DUAL Lite został stworzony właśnie dla Ciebie.

DUAL Lite został zaprojektowany specjalnie dla najbardziej wymagających zespołów. Jego wydajność, bezpieczeństwo i waga zostały zooptymalizowane pod kątem lotów długodystansowych i długich wypraw paramotorowych. Ma najlepsze charakterystyki startu i lądowania, handlingu, wydajności, jakie tylko dało się wpakować w skrzydło tandemowe o wadze 6,35 kg, więc jeśli tylko szukasz najlepszego, na czym możesz położyć swoje ręce - nie szujak więcej.

KOLORYSTYKA

Galeria

Charakterystyka

Przy następnej wyprawie paramotorowej, dodatkowe paliwo, woda, jedzenie lub piwo nie stanowi problemu, bowiem ze standardowego DUAL'a wykrojono prawie 1.1 kg wagi, nie tracąc przy tym za bardzo wytrzymalości. Dzięki mieszance starannie dobranych tkanin o gramaturze 27, 34 i 40, certfikowany w klasie DGAC i EN-B DUAL Lite jest podobny do swojego protoplasty - bezproblemowe napełnianie się paralotni, wyraziste sterowanie, sporo informacji zwrotnych i wydajna charakterystyka. Lekkość przekłada się na bezwysiłkowe napełnienia czaszy podczas startu, poprawione bezpieczeństwo, większą wydajność oraz ogólną łatwiejszą manewrowość.

UWAGI BRUCE'A

Zaprojektowałem DUAL Lite by osiągnąć granicę tego co możliwe jest w sporcie napędowym. Zadziałało. Niezależnie od tego, czy jest to zwyłky lot z przyjacielem, czy też bijąca rekord długości lotu ekspedycja DUAL Lite sprawdzi się. DUAL Lite z naszym pilotem testowym za sterami - Anthony'm Green'em ma na swoim koncie wysokościowy rekord świata - 5066 m. Nie mogę się doczekać tego, co jeszcze może osiągnąć.

Podobnie jak DUAL, DUAL Lite to skrzydło, które ma bardzo czystą krawędź natarcia (Cord Cut Billow), dzięki czemu można zachować niską liczbę komór (50), co przekłada się na redukcję wagi, długość lin i złożoność paralotni. Myślę, że DUAL Lite naprawdę korzysta ze słynnego lekkiego hanldingu swego protoplasty. Jego charakterystyka przy startowaniu zaskoczyła nawet mnie - skrzydło unosi się z naprawdę niewielkim wysiłkiem wkładanym przez pilota.

Dane Techniczne

DUAL

TANDEM

 
Powierzchnia w rzucie 34,33
Powierzchnia w rozłożeniu 40,00
Waga (bez worka) 6,35 kg
Całkowita długość lin 450 m
Wysokość podwieszenia 9,39 m
Liczba lin głównych 3/4/3/2 A/B/C/D
Cele 52
Wydłużenie w rozłożeniu 5,3
Wydłużenie w rzucie 3,88
Cięciwa 3,46 m
Rozpiętość w rozłożeniu 15,56 m
Rozpiętość w rzucie 11,50 m
Masa startowa 120-220 kg
Prędkość trymowa 42 km/h
Prędkość maksymalna 52 km/h
Minimalne opadanie 1,0 m/s
Doskonałość 9,0
Certyfikat LTF/EN-B

Cechy konstrukcyjne

ccb cord cut billow

CCB - Cord Cut Billow został opracowany w celu poprawy jakości górnej powierzchni, zmniejszenia siły oporu i poprawienia aerodynamicznych cech paralotni. CCB składa się zasadniczo z dodatkowych paneli tkaniny na górnym poszyciu, które dzięki odpowiedniemu ukształtowaniu i położeniu zmniejszają efektu nadęcia (tzw. baloningu, ang. ballooning) krawędzi natarcia napełnionego skrzydła.

System ten znacząco redukuje na górnej powierzchni skrzydła biegnące wzdłuż żeber zmarszczki. Niedoskonałości górnej powierzchni nie dotyczą tylko jej, bowiem wpływają również bezpośrednio na żebra, przyczyniając się do odkształceń profilu i redukcję stabilności użebrowania skrzydła.

CCB przynosi ogólną poprawę osiągów i większą stabilność czaszy. Jest to znaczący krok naprzód w konstrukcjach paralotniowych.

Zaprojektowany w oparciu o bardzo wydajnie skonstruowanego DUAL'a, DUAL Lite jest ultra-lekką wersją górską.
plastic noseWzmocniona plastikowymi, elastycznymi rdzeniami krawędź natarcia w porównaniu do tradycyjnego mylarowego wzmocnienia, przyczynia się do zmniejszenia masy i wydłużenia żywotności paralotni. Każdy 2mm plastikowy rdzeń ma swoją własną kieszeń, tuż za szwem na górnej powierzchni, dając bardziej solidną konstrukcję, niż w przypadku wstawienia plastikowego rdzenia bezpośrednio do zewnętrznego szwu (przejście żebro-poszycie). Dodatkowo poprawia to napełnianie się skrzydła, a także penetrację wznoszącego sie powietrza.
elliptical cell openingsEliptyczne wloty powietrza dają lepsze rozłożenie napięcia dolnej powierzchni, co z kolei przyczynia się do płynnego napełniania się czaszy, a także progresywne ponowne napełnienie się czaszy po podwinięciu.
Długi trymmer w DUAL'u daje całkiem niezły zakres prędkości.

Materiały

BGD w swoich paralotniach stosuje wyłącznie najlepsze, najwyższej jakości materiały.

Górna powierzchnia, przód: Dominico D30 soft
Górna powierzchnia, tył: Porcher 7000 Universal 27 g/m2
Dolna powierzchnia: Porcher 7000 Universal 27 g/m2
Struktura wewnętrzna: Porcher 70032 hard 27 g/m2 hard finish
Wzmocnienie natarcia: Plastikowe rdzenie 2,5mm i 2,0 mm
Taśmy nośne: 20 mm plecionka nylonowa
Galeria górna: Liros DC 100 & 160
Galeria środkowa: Liros TSL 140, 220, 280
Liny nośne: Liros TSL 220, 280, 380, 500
Sterówki: Liros DSL70, PPSL120, DSL350